روش تهیه روغن زیتون فرابکر

روش تهیه روغن زیتون فرابکر

تهیه روغن زیتون فرابکر

فرق روغن زیتون فرابکر و بکر چیست ؟

برای پی بردن به روش تهیه روغن زیتون فرابکر ابتدا لازم است تفاوت روغن زیتون بکر و فرابکر را بررسی کرد. تفاوت روغن زیتون فرابکر و بکر از دو منظر بررسی می شود، اول از نظر پارامترهای شیمیایی اصلی که اسیدیته آزاد (بر حسب اسیسد اولئیک ) و پروکسید روغن زیتون باشد؛ ثانیاً از نظر ارزیابی پارامترهای چشایی که تلخی، تندی و طعم میوه ای روغن زیتون است.

مطالعه بیشتر: انواع روغن زیتون

پارامتر اسیدیته روغن زیتون فرابکر کمتر از 0.8 درصد است و این عدد برای روغن زیتون بکر درجه یک تا 2 درصد می رسد و برای روغن زیتون بکر معمولی تا 3.3 درصد است. میزان مطلوب پروکسید روغن زیتون فرابکر تا عدد 12 است در حالی که این عدد برای روغن بکر درجه یک 20 می باشد.

از لحاظ ارزیابی چشایی روغن زیتون فرابکر کمی تلخ و تند است و عطر و طعمی قوی دارد اما در روغن زیتون بکر درجه یک  تلخی ملایم و تندی کمتر است و روغن بعضی گونه های زیتون کمی به شیرینی می زند؛ به لحاظ طعم و عطر هم روغن زیتون بکر درجه یک بسته به گونه زیتون  از ملایم تا قوی می تواند تغییر کند.

روش تهیه روغن زیتون فرابکر چگونه است؟

روغن زیتون فرابکر به عنوان با کیفیت ترین و مرغوب ترین نوع روغن زیتون شناخته می شود. اما این کیفیت چطور در فرآیند روغن کشی حاصل می شود؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که مهم ترین عامل در تولید روغن زیتون فرابکر کوتاه بودن زمان برداشت زیتون تا شروع فرایند روغن کشی است. این فرآیند باید در بازه زمانی حداکثر 72 ساعت صورت پذیرد تا اسیدیته میوه زیتون بالا نرود و روغن مرغوب تری استحصال گردد. همچنین هر چقدر در زمان برداشت زیتون میوه تمیز تر و پاک شده ( عاری از برگ و شاخه و آلودگی های فیزیکی) و در سبدهای پلاستیکی با ارتفاع 30 تا 40 سانتی متر و مشبک برای تهویه بهتر و خشک ماندن زیتون  وارد فرآیند روغن کشی شود روغن مرغوب تر و با کیفیت تری از آن استحصال می شود. در فرآیند برداشت بهتر است میوه هایی که از زمین جمع آوری می شوند با زیتون های چیده شده از درخت مخلوط نشوند.

فرآیند روغن کشی زیتون به روش مکانیکی صورت می گیرد و کارخانه روغن زیتون طارم با دارا بودن خط کامل روغن کشی و تکنولوژی کشور ایتالیا این فرآیند را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. شما می توانید از فروشگاه اینترنتی خرید روغن زیتون، زیتون و سایر محصولات طارم را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
اسکرول به بالا