خواص روغن زیتون برای مو

خواص روغن زیتون برای مو

خواص روغن زیتون برای مو

این روغن از میوه درختی با نام علمی Olea europaea گرفته می‌شود و حاوی یک نوع چربی به نام اولئیک‌اسید (oleic acid) است که بخش اعظمی از ترکیب روغن زیتون را تشکیل می‌دهد. اولئیک‌اسید خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و یک منبع قابل اطمینان برای کاهش ریزش مو می‌باشد. همچنین خواص آنتی‌باکتریال زیتون نقش به سزایی در سلامت پوست سر دارد و علاوه بر این از دوشاخه شدن پایین موها نیز جلوگیری می‌کند. در ادامه برخی از مزایا و خواص روغن زیتون برای مو را مورد بررسی قرار می دهیم:

ضخیم کردن مو ها

یکی از فواید روغن‌ زیتون برای موها افزایش رشد و ضخیم کردن آن‌هاست. روغن‌ زیتون حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است که باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شود و رشد موها را تسریع می‌کند. برای این کار باید یک قاشق غذاخوری روغن‌ زیتون را بین انگشتانتان کمی گرم‌ کنید و سپس آن را بر روی پوست سر ماساژ دهید. برای ماساژ پوست سر با روغن‌ زیتون، آن را گرم نکنید، زیرا هنگام گرما دادن بسیاری از خواص روغن زیتون از بین می‌رود. همین مقدار حرارت برای استفاده از خواص روغن‌ زیتون برای مو کافی است. این روغن‌ منافذ کف سر را باز می‌کند و باعث می‌شود تا مواد مغذی به فولیکول‌های مو برسند. علاوه بر تغذیه بهتر فولیکول‌های مو، آنچه که تاثیر روغن زیتون روی مو را بیشتر می‌کند، ماساژ دادن موها با این روغن‌ است. این کار سبب می‌شود تا گردش خون در پوست سر بهتر انجام شده و در نتیجه، پوست سر نرم و بازسازی شود. هر چه قدر که پوست سر و فولیکول‌های مو مواد مغذی بیشتری دریافت کنند، موها سریع‌تر رشد می‌کنند و بلندتر و درخشان‌تر خواهند شد.

خواص روغن زیتون برای مو

حالت‌دهی به موها

از خواص روغن‌ زیتون برای حالت‌دهی طبیعی به مو غافل نشوید. شما برای فرم دادن به موهایتان به هیچ‌گونه مواد شیمیایی و اسپری‌ نیاز ندارید. چرا که روغن‌ زیتون یک رطوبت‌رسان عالی برای موها، به‌ خصوص موهای خشک است. اگر موهای خشکی دارید که دائماً گره می‌خورد، می‌توانید برای باز کردن گره‌ها از چند قطره روغن‌ زیتون کمک بگیرید.

کمک به رشد و تقویت موها

از جمله خواص روغن زیتون برای مو در صورتی‌که موهای ضعیفی دارید و به دنبال شیوه‌هایی برای تقویت پیاز مو هستید، استفاده از روغن زیتون برای مو نه‌تنها از طریق ماساژ روغن روی موها امکان‌پذیر است، بلکه می‌توانید با ماسک خانگی روغن و زرده تخم‌مرغ، به کمک تقویت پیاز و فولیکول‌های مو بروید. این اقدام موها را به ضخامتی مطلوب می‌رساند و در مقابل رنگ مو نیز مقاوم‌تر عمل می‌کند. از جمله فواید روغن زیتون برای مو تقویت پوست سر و رویش مجدد موهای ریخته‌شده است. تهیه ماسک مو را در انتهای این مقاله بخوانید.

خواص روغن زیتون برای مو

جلوگیری از خشکی مو

همان‌طور که اشاره کردیم، از جمله مهم‌ترین خواص روغن‌ زیتون برای مو، رطوبت‌رسانی عمیق به فولیکول‌ها و پوست سر است. استفاده روزانه از خواص زیتون به‌عنوان یک آبرسان موثر برای پوست، مو و ناخن، کاری هوشمندانه محسوب می‌شود. مواد ارزشمند موجود در روغن به پوست و مو منتقل می‌شود و سبب نرمی ‌و لطافت مو می‌شود. بهترین راه درمان موهای خشک و آسیب‌دیده ماساژ ‌با روغن طبیعی زیتون است. قبل از استحمام موها و ریشه آن را به مدت بیست دقیقه چرب نگه دارید.

براق کردن مو

همه ما دوست داریم موهایی درخشان و براق داشته باشیم. اما بهتر است به جای استفاده از مواد شیمیایی، از خواص روغن زیتون برای موهایمان کمک بگیریم. چرا که درخشان و براق کردن مو به صورت طبیعی یکی از این خواص روغن زیتون برای مو است. برای براق کردن موها با روغن زیتون کافی است یک تا دو قطره روغن را بین انگشتانتان گرم کنید و به آرامی روی ساقه موها ماساژ دهید.

ریشه کن کردن شپش مو

در برخی موارد به دلیل عدم رعایت بهداشت مو شاهد رشد و تکثیر تخم‌های شپش در برخی افراد هستید. اصلی‌ترین راه برای درمان و ریشه‌کن کردن این عارضه استفاده از ماسک روغن زیتون است. تمام موها را به روغن زیتون فراوان آغشته ‌کرده و آنها را در قسمتی از سر جمع کنید و با کلاه یا حوله کل سر و موها را به مدت 8 ساعت پوشش دهید. با شانه‌کردن موها پس از این زمان شاهد حذف تخم‌های سفید و ریز شپش خواهید بود. در صورتی‌که میزان شپش‌ها زیاد است، این کار را سه بار در هفته انجام دهید تا به صورت کامل ریشه‌کن شوند.

رفع موخوره

موخوره نشان از عدم مراقبت صحیح از موها و کمبود ویتامین است. جذب مواد موثر از طریق روغن زیتون برای مقابله با موخوره یکی از بهترین کارها‌ست. با ماساژ روغن زیتون برای مو در نواحی که وجود موخوره بیشتر است، به صورت روزانه از موهای خود در مقابل افزایش این پدیده کمک بگیرید. روغن زیتون ارزش غذایی بالایی برای پیشگیری از رشد و تکثیر موخوره دارد. هرگونه اختلال و آسیب در روند رشد مو را با این روغن گیاهی و مفید برطرف کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده سایر خواص روغن زیتون و اطلاعلات بیشتر می توانید از صفحه خاصیت روغن زیتون بکر بازدید نماییید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping Cart
اسکرول به بالا